Măsuri suplimentare luate pentru limitarea și prevenirea posibilelor îmbolnăviri cu Coronavirus - Sanatate dentara - City Center
Strada Dobrogeanu Gherea 4

Măsuri suplimentare luate pentru limitarea și prevenirea posibilelor îmbolnăviri cu Coronavirus

Măsuri suplimentare luate pentru limitarea și prevenirea posibilelor îmbolnăviri cu Coronavirus

Clinica stomatologică City Center, ca de fiecare dată, menține un standard ridicat în ceea ce privește siguranța pacientului, corelat cu măsurile actuale.
Echipa noastră a pus la punct un protocol de siguranță: pacient - cadre medicale, care este avizat de catre Colegiul Medicilor Stomatologi din România. Aceste măsuri sunt adăugate la protocolul deja existent.
De asemenea, suntem abonați la cele mai sigure surse de informare în vederea actualizării constante a măsurilor de prevenire a posibilelor îmbolnăviri.
Specialiștii noștri pleacă de la premiza că fiecare pacient trebuie tratat ca un posibil purtător de Covid 19.

Care sunt măsurile luate?

Triajul pacienților:

Triajul pacienților începe încă de la programarea telefonică sau online. Este esențianlă o bună comunicare între echipa City Center și dumneavostră, pacienții.

În cadrul procesului de programare a fost inclus un chestionar cu 14 întrebări legate de istoricul pacientului din ultimele 14 zile, în sensul stabilirii contactului său cu persoane diagnosticate cu COVID19, și de asemenea întrebări legate de starea de sănătate actuală a pacientului.
Acest chestionar este reluat cu o zi înainte de prezentarea pacientului la clinica stomatologică City Center, pentru a se observa dacă au apărut schimbări.
De asemenea, oferim pacientului informațiile de care are nevoie, iar dacă acesta are neclarități sau anumite temeri, vom încerca cu răbdare să îi oferim răspunsuri relevante.

Traseul pacientului în clinică

Specialiștii noștri de la City Center au întocmit un grafic cu timpii necesari pentru fiecare procedură astfel încât pacientul să nu se intersecteze cu alte persoane.
Între pacienți va exista un interval de siguranță de 15 minute.
La intrarea în holul clinicii pacientul trebuie să se protejeze cu mască, apoi i se va măsura temperatura, iar aceasta nu trebuie să fie mai mare de 37,4 grade.
Se anulează programarea în cazul în care pacientul prezintă o temperatură mai mare sau simptome specifice.
Echipa noastră explică fiecărui pacient măsurile de siguranță, iar apoi ne asigurăm că acestea sunt respectate.

Dacă pacientul refuză respectarea acestor măsuri, programarea se anulează.
Pacientul își va aplica foliile de protecție pe încălțăminte și își va dezinfecta mâinile, conform specificațiilor.
Se va limita mișcarea și atingerea obiectelor de către pacienți/ aparținători pentru reducerea răspândirii unei eventuale infectări.
Însoțitorul va fi echipat cu protecție de încălțăminte, mască și se va dezinfecta.
Bunurile pacientului ( haina, geanta, etc.), vor fi introduse într-o pungă de plastic.
Pacientul va fi însoțit în cabinet.
Deschiderea ușilor se va face de către personalul clinicii.
În tot acest timp personalul este echipat cu mănuși, mască, bonetă și halate de unică folosință.

În timpul tratamentului

Pacientul se așează pe scaun și își scoate masca.

Invitam pacientul să își clătească gura cu apa oxigenata 1% pentru 30 secunde;

Personalul medical :
- se spală pe mâini circa 45 secunde;
- folosește gelul dezinfectant și respecta protocolul de îmbrăcare a echipamentului de protecție (halat, bonetă, mască, ochelari/vizieră și mănuși)

Toate instrumentele și materialele se vor afla în cabinet la începutul tratamentului pentru a evita contaminarea.

Toate materialele și instrumentele se deschid la începutul tratamentului în fata pacientului.

Se va folosi dubla aspirație.

Se reduce la minim debitul apei si a instrumentului rotativ.

La tratamentele stomatologice se va folosi folia de diga.

Se întreține aerisirea cabinetului.

Masca FFP2/FFP3 se va folosi maxim 4 ore.(nu se atinge exteriorul măștii);

La sfârșitul tratamentul pacientul se va clăti cu apa oxigenata 1% diluată.

I se va înmâna masca la terminarea tratamentului.
Pacientul se va dezechipa in zona special desemnată si tot echipamentul va fi introdus în saci galbeni, speciali pentru materiale contaminate;

Pacientul este condus la recepție pentru plăți și programări.

Cadrul medical se dezechipează într-o încăpere specială, în afară de cabinetul contaminat, iar echipamentul va fi plasat într-un sac galben cu risc biologic. Echipamentul contaminat se pune în sac, iar medicul se spală pe mâini.


După fiecare pacient/procedură, clinica intră în protocolul de dezinfecție a tuturor suprafețelor care sunt atinse în mod repetat.
Pardoseala și ușile- clanțele vor fi dezinfectate în mod regulat pe parcursul zilei.
Se va face aerisirea încăperii cât mai des posibil.
Vor fi eliminate toate obiectele neesențiale din sala de așteptare ( reviste, pliante, jucarii)

Dezinfectarea cabinetelor

Între pacienți se va dezinfecta complet cabinetul.

Pulverizăm soluție dezinfectantă pe toate suprafețele de contact: unit (scaun, lampă, mâner, scuipător), mobilier (sertare, blat), uși, clanțe.

Vizierele – se dezinfectează cu soluții speciale.

Soluțiile se vor lăsa să acționeze câteva minute, după care suprafețele se vor șterge cu șervețele dezinfectante;

Dezinfectarea cabinetelor se finalizează cu mijloace specifice ( lampa UV.. )

La finalul zilei se va urma protocol de dezinfectare și sterilizare a instrumentelor și a cabinetului.



 

Top